Osto- ja myyntiehdot

VERKKOKAUPAN MYYNTIEHDOT

Verkkokaupan www.kipsik.ee (jäljempänä Verkkokauppa) omistaja on Kipsik OÜ (rekisterinumero 14459475), jonka toimipaikka on Veerme 25, Tallinna 11625, Viro.

Myyntisopimuksen voimassaolo, tuote- ja hintatiedot

Myyntiehdot koskevat tavaroiden ostamista Verkkokaupasta. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on merkitty tuotteiden yhteyteen. Hintaan lisätään toimitusmaksu. Kaikki verkkokaupassa myytävien tavaroiden hinnat ovat euroissa.

Toimitusmaksu riippuu ostajan sijainnista ja toimitustavasta. Toimitusmaksu näytetään ostajalle tilauksen yhteydessä.

Toimitusmaksu riippuu ostajan sijainnista ja toimitustavasta. Toimitusmaksu näytetään ostajalle tilauksen yhteydessä.

Tietoa tavaroista on esitetty Verkkokaupassa suoraan tuotteen yhteydessä.

Tilauksen tekeminen

Tavaran tilaamiseksi halutut tuotteet on lisättävä ostoskoriin. Tilauksen tekemiseksi on täytettävä vaaditut tietokentät ja valittava sopiva tuotteiden toimitustapa. Tämän jälkeen näytölle ilmestyy maksettava summa, jonka voi maksaa turvallisesti seuraavilla maksutavoilla:

  1. Virolaiset pankkimaksut: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Citadele, Pocopay
  2. Visa/Mastercard-korttimaksut
  3. Suomalaiset pankkilinkit: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästopankki, Pohjola, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki
  4. Latvialaiset pankkimaksut: Swedbank, SEB, Citadele ja LuminorLuminor
  5. Liettualaiset pankkimaksut: Swedbank, SEB, Citadele, Šiauliu ja Luminor

HUOM! Pankkilinkillä maksaessasi muista painaa pankin sivulla olevaa ”Takaisin kauppiaalle” -painiketta.

Maksutapahtumat välittää Maksekeskus AS. Maksaminen tapahtuu Verkkokaupan ulkopuolella turvallisessa ympäristössä – pankkilinkillä maksettaessa vastaavan pankin turvallisessa ympäristössä ja luottokortilla maksettaessa Maksekeskus AS:n turvallisessa ympäristössä. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankki- ja luottokorttitietoihin. Sopimus tulee voimaan siitä hetkestä, kun maksettava summa on saapunut Verkkokaupan pankkitilille.

Verkkokaupan omistaja on henkilötietojen rekisterinpitäjä ja luovuttaa maksujen suorittamiseksi tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle Maksekeskus AS:lle.

Mikäli tilattua tuotetta ei voida toimittaa loppumisen tai muun syyn vuoksi, ostajalle ilmoitetaan asiasta mahdollisimman pian ja maksettu summa (sisältäen toimituskulut) palautetaan viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä.

Toimitus

Tuotteita lähetetään seuraaviin maihin: Viro, Suomi, Latvia, Liettua, Ruotsi

Tuotteiden toimituskulut maksaa ostaja, ja niitä koskevat hintatiedot näytetään toimitustavan yhteydessä.

Viron sisällä lähetykset saapuvat yleensä ostajan määrittämään kohteeseen 5 työpäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaantulosta. Viron ulkopuolelle toimitus tapahtuu 14 kalenteripäivän kuluessa.

Poikkeustapauksissa tavarat voidaan toimittaa jopa 45 kalenteripäivän kuluessa.

Peruuttamisoikeus

Tilauksen vastaanottamisen jälkeen ostajalla on oikeus peruuttaa verkkokaupassa tehty sopimus 14 päivän kuluessa, lukuun ottamatta seuraavia tapauksia, jotka johtuvat Viron velvoiteoikeuslain § 53 4 momentissa luetelluista ehdoista:

  1. sellaisen tuotteen luovuttaminen, joka on valmistettu kuluttajan esittämien ehtojen mukaisesti;
  2. tuotteen luovuttaminen, joka luonteensa vuoksi sekoittuu tai yhdistyy luovuttamisen jälkeen toisen tuotteen kanssa siten, että niitä ei voi enää erottaa toisistaan;
  3. kiireellisten korjaus- tai huoltotöiden suorittaminen, jos kuluttaja on tilannut yrittäjältä vierailun sitä varten;

Peruuttamisoikeus ei koske oikeushenkilöitä.

14 päivän palautusoikeuden käyttämiseksi tilattua tavaraa ei saa käyttää muulla tavoin kuin on tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi samalla tavalla kuin se on sallittua tavaran testaamiseksi fyysisessä myymälässä.

Jos tavaraa on käytetty muuhun tarkoitukseen kuin sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan varmistamiseksi tai siinä on käytön tai kulumisen merkkejä, Verkkokaupalla on oikeus alentaa palautettavaa maksua tavaran arvon alenemisen mukaisesti.

Tavaran palauttamiseksi on toimitettava palauttamishakemus, jonka lomakkeen löydät täältä: tästä linkki palauttamishakemukseen, ja lähetettävä se sähköpostiosoitteeseen info@kipsik.ee viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

Tavaran palautuskulut maksaa ostaja, paitsi jos palautuksen syynä on se, että palautettava tuote ei vastaa tilattua (esim. väärä tai viallinen tuote).

Ostajan on palautettava tavara 14 päivän kuluessa hakemuksen jättämisestä tai esitettävä todiste siitä, että hän on luovuttanut tavaran kuljettajalle mainitun ajanjakson aikana

Verkkokauppa palauttaa palautetun tavaran saatuaan ostajalle viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamishakemuksen vastaanottamisesta, kaikki ostajalta sopimuksen perusteella saadut maksut.

Verkkokauppa voi kieltäytyä suorittamasta takaisinmaksua siihen asti, kunnes se on saanut sopimuksen kohteen takaisin tai kunnes ostaja on esittänyt todisteet siitä, että hän on lähettänyt sen takaisin, sen mukaan, kumpi tapahtuu aiemmin.

Mikäli ostaja on nimenomaisesti valinnut muun kuin Verkkokaupan tarjoaman edullisimman tavanomaisen toimitustavan, Verkkokaupan ei tarvitse palauttaa kuluttajalle sitä osaa kustannuksesta, joka ylittää tavanomaiseen toimitustapaan liittyvät kulut.

Verkkokaupalla on oikeus peruuttaa myyntitapahtuma ja vaatia tavara takaisin ostajalta, mikäli tuotteen hinta verkkokaupassa on virheen vuoksi merkitty huomattavasti alle markkinahinnan.

Reklamaatio-oikeus

Verkkokauppa vastaa ostajalle myydyn tuotteen sopimusehtojen vastaisuudesta tai virheestä, joka oli olemassa jo tuotteen luovutushetkellä ja joka ilmenee kahden vuoden kuluessa tuotteen luovuttamisesta ostajalle. Tästä 1 vuoden kuluessa tuotteen luovuttamisesta ostajalle oletetaan, että virhe oli olemassa jo tuotteen luovutushetkellä. Kyseisen olettaman kumoaminen on Verkkokaupan velvollisuus.

Virheen ilmetessä ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä verkkokauppaan viimeistään kahden kuukauden kuluessa lähettämällä sähköpostin osoitteeseen info@kipsik.ee.

Verkkokauppa ei ole vastuussa virheistä, jotka ovat syntyneet tuotteen luovuttamisen jälkeen ostajalle.

Jos Verkkokaupasta ostetussa tuotteessa on virheitä, joista Verkkokauppa on vastuussa, Verkkokauppa korjaa tai vaihtaa viallisen tuotteen. Jos tuotetta ei voida korjata tai vaihtaa, Verkkokauppa palauttaa ostajalle kaikki myyntisopimukseen liittyvät maksut.

Verkkokauppa vastaa kuluttajan esittämään valitukseen kirjallisesti tai muussa kirjallisesti toistettavassa muodossa 15 päivän kuluessa.

Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käsittely

Verkkokauppa käyttää ostajan antamia henkilötietoja ainoastaan tilauksen käsittelyyn ja tuotteen lähettämiseen ostajalle. Verkkokauppa luovuttaa henkilötietoja kuljetuspalveluita tarjoaville yrityksille tavaroiden toimittamiseksi.

Verkkokauppa lähettää ostajalle uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain, jos ostaja on ilmaissut siihen suostumuksensa syöttämällä sähköpostiosoitteensa verkkosivustolle ja ilmoittamalla toivomuksensa suorapostituksen vastaanottamisesta.

Ostajalla on milloin tahansa mahdollisuus kieltäytyä sähköpostitse lähetettävistä tarjouksista ja uutiskirjeistä ilmoittamalla siitä meille sähköpostitse tai noudattamalla tarjoukset sisältävässä sähköpostissa annettuja ohjeita.

Riitojen ratkaisu

Jos ostajalla on Verkkokauppaa koskevia valituksia, ne on lähetettävä sähköpostiosoitteeseen info@kipsik.ee.

Jos ostaja ja Verkkokauppa eivät pysty ratkaisemaan riitaa sopimusteitse, ostajalla on mahdollisuus kääntyä Kuluttajariitalautakunnan puoleen. Menettelyehtoihin voi tutustua ja hakemuksen voi jättää täällä: https://komisjon.ee/et/avalduse-esitamine. Kuluttajariitalautakunnan toimivaltaan kuuluu ratkaista ostajan ja Verkkokaupan välisestä sopimuksesta johtuvia riitoja. Ostajan valituksen käsittely lautakunnassa on maksutonta.

Ostaja voi myös kääntyä Euroopan unionin kuluttajariitoja ratkaisevan alustan puoleen.